IMPRESSUM:

wissma Marktforschungs GmbH

Ettenreichgasse 13/20

1100 Wien / Österreich

FN 340976k 

UID: ATU65474701

E-mail: office(at)wissma.at

Tel: +43 1 997 19 30 0

  • LinkedIn - Grey Circle
  • White Facebook Icon

Copyright by wissma

Projekte

November 17, 2015

Als wir unser Wissen zu aktuellen Organisationstheorien aufgefrischt haben, sind wir auf die "Dead Horse Theory" gestossen, die sehr beeindruckend aufzeigt, dass manchmal einfache Business-Lösungen komplexeren weit überlegen sind.

Beim Lesen haben wir geschmunzelt und auch gelacht. Und dann haben wir ein wenig weitergedacht, wer mit dem toten Pferd wohl gemeint s...

November 17, 2015

While refreshing our knowledge about current organisational theories, we found the “Dead Horse Theory”, which quite impressively demonstrates that simple business solutions are sometimes far superior to complex ones.

At first, we smiled and laughed while reading. Then, we thought about who was meant with the dead horse and all of a sudden understood how easily su...

November 17, 2015

Our client is a sales organisation for the support of tourism businesses. For the purpose of its own PR and to analyse holiday motives, our client was interested in an online survey about current vacation behaviour and the characteristics of dream holidays.

We surveyed roughly 500 people online and found out that with actual holidays it is often the interests of...

November 17, 2015

Unser Kunde ist eine Vertriebsorganisation zur Unterstützung von Tourismusbetrieben. Zum Zweck der eigenen PR und zur Analyse der Urlaubsmotive interessierten sie sich für eine Online Befragung zum aktuellen Urlaubsverhalten und zu den Eigenschaften des Traumurlaubs.

Wir haben an die 500 Personen online befragt und herausgefunden, dass im aktuellen Urlaub oft die...

November 16, 2015

Unsere Auftraggeber sind zwei Ärzte, die ihren Diagnoseprozess mit einem standardisierten Fragebogen unterstützen wollen. Aufgrund der Antworten soll die Person nach einem komplexen Auswertungsschema einem Typen zugewiesen werden.

Die Entwicklung des Fragebogens hat uns allen viel abgerungen, wir suchten den Kompromiss zwischen Exaktheit, sozialer Erwünschtheit u...

November 16, 2015

Our clients are two doctors, who would like to support their diagnostic process with a standardised questionnaire. The aim is to allocate a person to a specific type according to their given answers and a complex evaluation scheme.

We fought hard for the development of the questionnaire, we sought out a compromise between accuracy, social desirability and infotai...

Please reload

Einträge

Searching for insurance offspring...

March 18, 2019

1/44
Please reload

Archive
Please reload

Wissenschaft, Marktforschung, Consulting - wissma