Copyright by wissma

IMPRESSUM:

wissma Marktforschungs GmbH

Ettenreichgasse 13/20

1100 Wien / Österreich

FN 340976k 

UID: AT65474701

E-mail: office(at)wissma.at

Tel: +43 1 997 19 30 0

  • LinkedIn - Grey Circle
  • White Facebook Icon

Projekte

March 18, 2019

One of our most loyal customers, a globaly acting insurance firm, asked us to examine most carefully why there are this few people, especially women, who are attracted by the job as an insurance agent.

A three-step process was designed, where we first asked „fresh“ insurance advisors in qualitative in-depth-interviews about there experiences. These results were u...

March 18, 2019

Einer unserer treuen Kunden, ein international agierendes Versicherungsunternehmen, hat uns gebeten ganz genau unter die Lupe zu nehmen warum es so wenige Menschen, insbesondere Frauen, in den Job des Versicherungsbetreuers zieht.

In einem dreistufigen Prozess haben wir uns zunächst mit „frischen“ Versicherungsbetreuerinnen in Ausbildung zu qualitativen Tiefenint...

March 8, 2018

Since 2005 we have been conducting the Assurance Award Austria together with the Austrian Insurance Broker Association (ÖVM). Once a year we survey the satisfaction of insurance brokers with the products and services offered by insurance companies.

The best results are awarded for each segment, which allows the insurance companies to use this prize for marketing...

March 8, 2018

Seit 2005 führen wir gemeinsam mit dem ÖVM den Assekuranz Award Austria durch. Wir befragen einmal im Jahr Versicherungsmakler, wie zufrieden sie mit den Angeboten & Leistungen der Versicherungsunternehmen sind.

Die besten Ergebnisse werden pro Sparte prämiert, die Versicherungen können dann mit dem Siegel im Marketing arbeiten. Die einzelnen Resultate werden zus...

October 6, 2017

Our client is from the building industry and constructs apartments. Since a lot of his clients (have to) decide already during the building phase upon an apartment, it’s important that they have trust in the building contractor and a positive impression of him.

Using an online survey, we collected an impression of our client and his competitors (benchmark). Some...

October 6, 2017

This question seems trivial as the name should express the function of the department. But if this department is to be found and contacted by clients, and when it should not only convey the function of the department, but also fit into the overall image of the company, it suddenly isn’t that trivial anymore.

By way of an online survey, we tested the preferences f...

October 6, 2017

Unser Kunde baut Wohnungen. Da sich viele seiner Kunden bereits während der Bauphase für eine Wohnung entscheiden, ist es wichtig, dass sie dem Bauträger vertrauen.

October 6, 2017

Diese Frage erscheint trivial, der Name sollte wohl die Funktion der Abteilung ausdrücken. Wenn aber diese Abteilung von Kunden gefunden und kontaktiert werden soll, und nicht nur die Funktion der Abteilung transportieren, sondern auch zum Gesamtbild des Unternehmens passen soll, dann ist es plötzlich nicht mehr trivial.

In einer Online Befragung haben wir die Pr...

August 5, 2016

So far, we have been asked by one of our clients from the industrial business to analyse the satisfaction of their Austrian subsidiary customers on a yearly basis.

What makes this special is the assessment of the different products, as well as the execution of the survey itself in three different languages.

In this context, particular attention is always paid to l...

August 5, 2016

Bisher wurden wir von unserem Kunden, einem Industrieprodukte-Hersteller, jährlich gebeten die Zufriedenheit der Kunden der österreichischen Niederlassung zu erheben.

Verschiedene Produkte, die es zu bewerten gilt sowie die Befragung in drei verschiedenen Sprachen machen dabei die Besonderheit aus. Ein wesentliches Augenmerk liegt dabei immer darin, auf sprachlic...

Please reload

Einträge

Searching for insurance offspring...

March 18, 2019

1/44
Please reload

Archive
Please reload

Wissenschaft, Marktforschung, Consulting - wissma